Drogowskaz na biznes 4Drogowskaz na biznes 4 - Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUTDrogowskaz na biznes 4 - Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT
Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUTFundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUT
Kontakt

tel. 662 039 791

e-mail: sekretariat@atut.org.pl


•  Aktualności
•  Regulamin Projektu
•  Opis Projektu
•  Harmonogram Projektu
•  Rekrutacja
•  Szkolenia
•  Pytania i odpowiedzi
•  Dotacja
•  Wsparcie pomostowe
•  Ogłoszenia przetargowe
•  Do pobrania
•  Biuro Projektu
•  Fundacja ATUT

Uwaga! Ostatnie unijne dotacje - rekrutacja już od 4 lutego 2014r.

Informacja dotycząca rozliczenia jednorazowej dotacji inwestycyjnej

Dodano: 2013-11-15 / wyświetleń: 6875
Przedstawiamy zasady rozliczania się z dotacji dla uczestników projektu „Drogowskaz na biznes 4”

Na prawidłowe rozliczenie dotacji składa się:

a. pismo przewodnie (pobierz wzór pisma)

b. wypełniona i podpisana tabela rozliczeniowa zakupów dokonanych ze środków jednorazowej dotacji inwestycyjnej oraz wkładu własnego ze wskazaniem ich parametrów technicznych lub jakościowych  (szczegółowe zestawienie towarów i usług zakupionych ze środków dotacji i wkładu własnego wraz z oświadczeniem) – (pobierz zestawienie i oświadczenie)

załączniki:

1. kopie protokołów odbioru urządzeń, przedmiotów i innych rzeczy będących przedmiotem dofinansowania (pobierz protokół);

2. zestawienie potwierdzające formę i datę zapłaty (zaktualizowane zestawienie zapłaty- pobierz);

3. w przypadku zakupu sprzętów używanych powyżej 1000 zł wyceny rzeczoznawcy potwierdzających wartość zakupionego środka; nie dopuszcza się dzielenia zakupów w celu uniknięcia wyceny.

4. kopia dowodu rejestracyjnego i polisy ubezpieczeniowej OC i AC w przypadku zakupu środka transportu.

Rozliczenie musi wpłynąć do Fundacji najpóźniej w ciągu 30 dni kalendarzowych po zakończeniu rzeczowym inwestycji. Termin ten został określony w umowie o dofinansowanie w § 3 ust. 3 pkt 3).

KONTROLA

Każdorazowo po sprawdzeniu złożonych dokumentów ustalana będzie kontrola w siedzibie działalności firmy. Informację o kontroli przekazywać będziemy telefonicznie właścicielowi firmy z wyprzedzeniem.

Co należy przygotować na kontrolę?

DOKUMENTY:

  1. wyciąg bankowy z rachunku Przedsiębiorcy potwierdzający dokonanie płatności przelewem lub kartą płatniczą
  2. oryginały protokołów odbioru 
  3. dowód rejestracyjny i polisa ubezpieczeniowa OC i AC w przypadku zakupu środka transportu (jeśli dotyczy);
  4. oryginał wyceny rzeczoznawcy (jeśli dotyczy);
  5. w przypadku zakupu sprzętu używanego oryginałów oświadczenie sprzedającego, iż zakupiony sprzęt w ciągu ostatnich 7 lat nie został zakupiony ze środków finansowych pochodzących z Unii Europejskiej bądź krajowych środków publicznych. (pobierz wzór oświadczenia)
  6. w przypadku zakupu sprzętu używanego na podstawie umowy cywilno-prawnej należy przedstawić kopię złożonego do Urzędu Skarbowego formularza PCC-3 wraz z potwierdzeniem opłaty skarbowej.
  7. Ewidencja środków trwałych
  8. ewidencja wyposażenia
  9. gwarancje
  10. licencje
  11. inne dokumenty źródłowe potwierdzające prawidłową realizację inwestycji, zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym (np. faktury)

Uwaga! Należy udostępnić pomieszczenie do celów kontroli.

SPRZĘTY:

  1. należy przygotować wszystkie zakupione z dotacji i wkładu własnego sprzęty, urządzenia, pomieszczenia (w przypadku remontu)
  2. dokumenty potwierdzające sprzedaż w przypadku braku środków obrotowych zakupionych z dotacji.

Zakres kontroli:

1. zgodność przedstawionych do rozliczenia dokumentów ze stanem faktycznym (w tym sprawdzenie zgodności dat produkcji, numerów seryjnych i parametrów technicznych),

2. zbadanie czy inwestycja została zrealizowana zgodnie z biznes planem

3. porównanie parametrów technicznych z przedstawionym rozliczeniem – osobom kontrolującym należy udostępnić wszystkie dokumenty umożliwiające ich weryfikację

4. sporządzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej inwestycji

Z wizyty sporządzany będzie protokół, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

W przypadku, gdy dokumentacja z rozliczenia dotacji jest prawidłowa, nie stwierdzono nieprawidłowości na kontroli - dokonywana jest wypłata pozostałych 20% dotacji na konto przedsiębiorcy (pod warunkiem dostępności środków na koncie Fundacji).

OPIS ORYGINALNYCH DOKUMENTÓW DOTYCZĄCYCH DOTACJI I WKŁADU WŁASNEGO UJĘTEGO W HARMONOGRAMIE RZECZOWO-FINANSOWYM

Oryginały faktur, rachunków, umów lub innych dowodów księgowych powinny być opisane na odwrocie dokumentu. Poprawność opisów będzie weryfikowana podczas kontroli.

 Wzór opisu dokumentu:

Numer umowy o dotację:

Pozycja w harmonogramie rzeczowo - finansowym:

Nazwa pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym:

Zakup został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w kwocie  ..... zł.

z wkładu własnego w kwocie  ..... zł.

DOKUMENTY DO POBRANIA:

 Jak prawidłowo wypełnić TABELĘ rozliczeniową

 W tabelę wpisujemy w kolejnych pozycjach zakupione sprzęty/towary/usługi z kolejnością zgodną z pozycjami z harmonogramu rzeczowo-finansowego. Gdy sprzęt z jednej pozycji harmonogramu posiada różne ceny i różne parametry należy je wypisać w oddzielnych pozycjach.

1. data zakupu – jest to data zapłaty przelewem, kartą

2. nazwa sprzedawcy i NIP – należy podać pełną nazwę sprzedawcy i jego NIP

3/ nazwa towaru i nr pozycji z harmonogramu rzeczowo finansowego  – należy wpisać nazwę zakupu zgodą z nazewnictwem przedstawionym w protokole odbioru w kolumnie 2 oraz wpisać numer pozycji z harmonogramu rzeczowo finansowego.

4.  Szczegółowa specyfikacjanależy podać parametry techniczne zakupionych towarów (należy podać minimum te parametry, które zostały określone w biznes planie w części D.1 kolumna 4).

5. numer seryjny/fabryczny – należy podać wszystkie numery, jakie występują na urządzeniach

6. cena jednostkowa – cena za jedna sztukę

7. ilość - liczba zakupionych sztuk

8. kwota całkowita (brutto) – cena jednostkowa x ilość

 


Kapitał LudzkiCentrum Doradztwa Europejskiego i FinansowegoFundacja Rozwoju Przedsiębiorczości ATUTUnia Europejska Europejski Fundusz Społeczny
PARTNER PROJEKTULIDER PROJEKTU


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt i wykonanie - Adam AntolakPolityka Cookies
Nasz serwis używa plików cookies zgodnie z "Polityką Cookies". Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażają Państwo na to zgodę.   Zamknij  X
stat4u